Pyyhkeenpidikkeet /-ripustimet puuhelmistä

By Annika - marraskuuta 16, 2021





Minulla jäi muutamia puuhelmiä yli aiemmasta projektista, ja koska tilanpuutteen takia en tykkää säilyttää mitään liian massiivista askartelujemmaa ja helmiä oli tosiaan vain ne muutama, halusin hyödyntää ne johonkin. 

Olin aiemmin tehnyt pyyhkeenpidikkeitä joihin olin suunnittelut käyttäväni myös puukiekkojen ohella helmiä, mutta en pitänytkään niiden ulkonäöstä joten olin heittänyt helmet takaisin askartelulaatikkoon. Nyt päätinkin tehdä sitten pidikkeitä pelkistä helmistä.

Mallina käytin tätä Faisan ohjetta jota muutin hieman omien materiaalien mukaan.

Työhön kului seuraavat materiaalit:

  • Paksuhkoa puuvillalankaa (ei kuitenkaan niin paksua ettei nyöri mahtuisi kaksin kerroin helmien rei'istä läpi)
  • Verhonipsuja Ikeasta
  • 2kpl puuhelmiä per ripustin
  • lisäksi akryylimaalia jos haluat helmistä tietyn värisiä, minä olin nämä jo aiemmin maalannut


Työvälineet: 
  • Sakset
  • Pihdit
Ensin litistin pihdeillä nipsujen päät litteiksi lenkeiksi, jotta ne mahtuisivat päälle asetettujen helmien reiästä läpi jolloin helmet tulisivat peittämään tämän metalliosan näkyvistä


Sitten katkaisin nyöristä sen mittaisen kaksinkertaisen pätkän jonka pituisen halusin valmiin ripustuslenkin olevan (plus pienen pituusvaran solmua varten). Tämän jälkeen sujautin nyörin nipsun metalliosan läpi


Ja pujotin helmet läpi. 


Lopuksi sidoin lenkin päädyt yhteen.


Ja valmista tuli! 


  • Share:

Suositeltuja kirjoituksia

0 comments